Globalisme en taal in die hoër onderwys: Redes vir die keuse van Engels as onderrigtaal

Globalism and language in higher education: Reasons for choosing English as language of learning

  • Elirea Bornman Universiteit van Suid-Afrika
  • Hermanus H Janse van Vuuren Universiteit van Zoeloeland
  • J C Pauw Universiteit van Suid-Afrika
  • Petrus H Potgieter Universiteit van Suid-Afrika
Keywords: Afrikaans, onderrigtaal, universiteite, Unisa, globalisme, verengelsing, inhoudsontleding, taalkeuse, identiteit,, moedertaalleer

Abstract

Die gebruik van Afrikaans as onderrigtaal aan Suid-Afrikaanse universiteite is reeds vir ’n geruime tyd in die spervuur. Die verengelsing van hoër onderwys is egter ’n wêreldwye tendens wat verband hou met globalisme en die (her)internasionalisering van die universiteitswese. Die kern van hierdie studie bestaan uit ’n inhoudsontleding van response van Afrikaanssprekende studente aan die Universiteit van Suid-Afrika op die vraag waarom hulle Engels as studietaal gekies het. Ten tyde van die ondersoek was ’n aantal modules by die Universiteit in Afrikaans beskikbaar. Dat talle Afrikaanssprekende studente Engels as onderrigtaal verkies, word dikwels as regverdiging gebruik vir die voorstel om Afrikaans as onderrigtaal af te skaf. Betreklik min navorsing oor die redes vir hierdie verskynsel is gedoen. Die feit dat handboeke oorwegend Engels is, was een van die belangrikste redes waarom Afrikaanssprekende studente in Engels studeer het. Voorts was daar onduidelikheid oor die opsie om in Afrikaans te studeer. Afgesien hiervan is ’n aantal wanopvattings oor die universaliteit van die Engelse taal en persepsies dat Afrikaanse vakterminologie lomp en/of onverstaanbaar is, waargeneem. Uiteindelik is dit die Afrikaanse taalgemeenskap se plig om jongmense daarvan te oortuig dat leer deur Afrikaans nie noodwendig ’n agterstand impliseer nie. Tersiêre onderrig in Afrikaans moet bevorder word deur handboeke in Afrikaans beskikbaar te stel en terminologie te standaardiseer. Studente wat verkies het om in Engels te studeer, was verder opvallend minder verbind tot nie net hul eie taal- en kultuurgroep nie, maar ook tot Suid-Afrika.

Author Biographies

Elirea Bornman, Universiteit van Suid-Afrika

Departement Kommunikasiewetenskap, Universiteit van Suid-Afrika, Suid-Afrika

Hermanus H Janse van Vuuren, Universiteit van Zoeloeland

Universiteit van Zoeloeland (Unizulu), Suid-Afrika

J C Pauw, Universiteit van Suid-Afrika

Buitengewone professor, Departement Publieke Administrasie en Bestuur, Universiteit van Suid-Afrika, Suid-Afrika

Petrus H Potgieter, Universiteit van Suid-Afrika

Departement Besluitkunde, Universiteit van Suid-Afrika, Suid-Afrika

Published
2021-03-22
Section
Navorsings- en Oorsigartikels